fredag 31 augusti 2012

Fredag

Då var underbara fredag här igen vilket innebär att pappa Viktor är hemma i 2 dagar :) Woho! Nu har fredagskänslan kommit tillbaka efter några veckors semester. Så det är extra mysigt när helgen närmar sig.

Idag gick vi upp strax innan 8, ammade Minnah och sen gick vi ut med Sessan. Det var 13 grader ute så jag tog på Minnah hennes nya mysoverall från Newbie. Mörkblå och super go! Ogillar starkt att Newbie bara har upp till storlek 74. Älskar ju deras kläder! Får se till att hitta ett annat favorit märke ;)

Efter promenaden gjorde jag frukost till mig, idag blev det ingen havregrynsgröt utan jag tog bara mackor och ett glas mjölk. Har fått in vanan igen att göra gröt varje dag, vilket är super gott, men idag såg jag alla kastruller som behövde diskas och då tappade jag suget...

Sen sov Minnah en stund och efter det åkte vi till Kungsmässan. Handlade en fin sak att ha med till moster och hennes man imorgon när vi åker till Karlstad och sen handlade vi lite mat på Ica Fokus. Där var det mycket folk! Alla skulle nog inhandla helgens alla godsaker. Efter det åkte vi hem och jag gjorde lite lunch. Sen gick vi en promenad och nu har jag precis dammsugit hela huset, phu. Ska plocka undan lite och fixa och dona så det ser beboeligt ut igen ;) Usch, nu låter det som att det är en svinstia här hemma men det är bara det att vi lyckas ta fram saker hela tiden utan att lägga tillbaka. Detta plockande... Men, det är snabbt gjort när man väl sätter igång. Får sätta på lite musik så det blir roligare :)

Ikväll blir det Tacos till middag och mys framför tv:n. Och förmodligen blir det inte så sent idag, vi ska försöka maka oss upp tidigt så vi kommer iväg i hyfsad tid. Men samtidigt är det svårt att planera när man har en liten. Men det ska nog gå bra :) Ska bli spännande att se hur det är att åka så långt i bilen med Minnah. Det tar ungefär 3,5 timma härifrån. Men hon kommer sitta där bak med hennes mormor och morfar så jag tror inte det blir några problem ;) De kommer nog underhålla varandra!

Ha en fin helg nu alla! Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar