tisdag 28 augusti 2012

Klippning

Ja då var det ny vecka då. Känner att dagarna bara flyger iväg! 

Igår blev det en ganska tidig uppgång, vid halv 8. Fast jag känner ändå att det är skönt att vi kommer upp i hyfsad tid så vi hinner med att göra lite saker :) Vi åkte hem till mamma och pappa vid halv 11. Först tog vi en fika, pappa hade bakat sitt goda bröd på morgonen som vi åt. Mums! Sen matade jag Minnah och lämnade över henne och Sessan till mina föräldrar. De gick en långpromenad och jag åkte iväg för att klippa mig. Jag vägrar att lägga 400-500 kronor för att endast toppa håret, det är galet dyrt. Så jag hittade en drop in salong som tog 250:- (vilket jag känner är ett mycket mer rimligt pris). Behövde bara vänta 10 minuter, hur bra som helst! Jag har ju inte klippt mig sen februari så nu var det absolut dags! Och håret känns underbart. Inget slitet hår kvar, det är bara mjukt :) Sen åkte jag hem till päronen igen. Var hemma där i 10 minuter innan de kom tillbaka.

Det var värst att lämna Minnah, men sen när jag väl var iväg gick det faktiskt bra. Men för mig kändes det helt lagom att bara lämna henne 1 timma ;-) 

Såhär blev håret!


När Viktor kom hem från jobbet frågade han om vi inte kunde grilla nu när det var så fint väder. Absolut! Så det gjorde vi :) Riktigt gott! Sen blev det tv, Robinson och sen Ensam mamma söker

Idag har vi inga direkta planer. Hade väl tänkt lite smått på att besöka öppna förskolan, de har barn mellan 0-1 år där idag. Men jag känner mig lite seg. Vet inte om jag börjar få Viktors förkylning, han är slemmig i halsen och snuvig. Men jag har druckit en del te med honung nu på morgonen. Sen blir det nog en del plock här hemma (som man gör HELA tiden). 

Ikväll är det först Robinson och sen Svenska Hollywood fruar... Robinson-Robban är på något sätt nu bäst i Robinson. Han är inte alls den där idioten som man alltid störde sig på. Han är faktiskt skön, på rätt sätt. Det är farligt med alla bra säsongstarter på tv!

Nu blir det en till kopp te med massa honung! Ha en fin dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar