söndag 26 augusti 2012

Usch i mammahjärtat

Gårdagen var både rolig och hemsk....

Jag och Minnah träffade Frida på kungsmässan vid 12. Vi satte oss på Linneas coffeshop och åt lite lunch och tog en latte (och en chokladboll). Sen gick vi lite i affärer såklart! Köpte en super söt mössa till Minnah (som Viktor för övrigt tycker är en tantmössa) på HM. Sen blev det en dregglis och en onepiece från Newbie :) Finns ju så fina saker att köpa till min älskade tös! Riktigt farligt! 

Åkte hem strax efter 15 och Minnah hade kanske sovit ca 15 minuter när vi var iväg. Vid 16 skulle Viktors familj och hans morbror och fru komma på middag. Minnah somnade och sov kanske en kvart i vagnen. När v åt mat satt hon med i sin stol men blev snart ledsen och super trött. Bestämde mig för att gå ut med vagnen för att få henne att somna, men icke. Sen var hon vaken en stund och var super glad emellanåt och sen från ingenstans kom hennes störtgråt. Och när hon gråter så blir jag helt förstörd... Mitt mammahjärta klarar inte alls det. 

När gästerna hade åkt blev det bättre, men bara för en stund. Vi bestämde oss för att åka en sväng med bilen. Ett tag var hon super glad, pratade och skrek glatt. Men sen kom hetsgråtet igen :-( Så det var bara att åka hem... Då gick jag ner med henne, "tvångsmatade" henne (missförstå mig rätt, hon var hungrig men super ledsen så hon ville äta men ändå inte) och efter 30 sekunder åt hon och blev mer och mer lugn. Lilla älskling. Jag höll mig förvånansvärt lugn hela tiden, men inuti mig storgrät jag. Fy satan vad det skär i hjärtat när ens allt är så ledsen. Vet att revbenen jag åt i fredags också var en bov i det hela... Att man ska vara så efterklok bara. Dumt!

Nu har i alla fall skruttan sovit bra inatt och har ätit på bra så idag (än sålänge) verkar hon vara nöjd :-) Nu hoppas vi på en glad söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar