måndag 6 augusti 2012

Lite egentid

Minnah sover, Sessan ligger och snarkar i vardagsrummet och Viktor surfar på paddan... då passar jag på att göra en update på bloggen och äta lite mörk choklad :)

Det är så skönt att det börjar bli lite rutiner med Minnahs mat och sovtider. Eller ja, det har väl varit bra innan också, men nu märker man att hon blivit större. Hon har numera nästan alltid 3-4 timmar mellan amningarna, hon får 1 smakportion gröt varje dag (som för övrigt går super bra!) och hon somnar runt 21-21.30 varje kväll och vaknar runt 4 tiden för lite mat och sen igen runt 8-9. Det har ju varit allt för sena kvällar innan där hon somnar runt 23 och vaknar igen vid 2 tiden och sen igen vid 5-6... inte kul alls. Så nu helt plötsligt flyter allt på, så skönt! Kanske blir det en hel natts sömn snart också? Man kan ju i alla fall hoppas :) Vi är i alla fall väldigt stolta och älskar vår lilla tjej mer än allt

Vi var en sväng vid havet förut. Det blev ju en riktigt fin kväll idag trots det hemska regn som kom och som man aldrig trodde skulle sluta falla. Så det blev en promenad till havet, väldigt mysigt!


Jag funderar på ALLA planer jag har på huset hela tiden! Jag har så mycket idéer på vad jag vill att vi ska göra här hemma, både ute och inne. Jag älskar ju sånt här, jag har så mycket visioner... hur jäkla bra det kan bli! Jag älskar att se efter och fundera på hur man kan inreda, vad man kan ha för färger, möbler... ja allt! Det är ju tur att vi trivs så himla bra i huset för vi har en del saker att göra om, om man frågar mig ;) Men det kommer ta tid... och kosta pengar. Tänk om man någon gång kunde vinna lite pengar. Gud vad det skulle underlätta saker och ting... men icke. Vi får helt enkelt jobba och spara som alla andra. Och drömma.

Nu i helgen skall vi få hjälp med att byta fönster i vardagsrummet. Det är 5 stycken 2-glas och vi ska sätta in 3 stycken lite större 3-glas istället. Det kommer bli väldigt fint :)

Strax blir det handboll, Sverige-Frankrike (herrar såklart, damerna var en skam att se) tillsammans med min underbara man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar