torsdag 9 augusti 2012

Sol och värme!

Idag har det verkligen varit underbart väder! 

Dagen startade verkligen super bra! Fick för mig att ta tjuren vid hornen och väga mig. Jag har absolut inte hållit igång lika mycket nu under "semestern" och inte heller varit lika nyttig med sötsaker, så jag kände att detta blir nog katastrof! Men, jag har gått NER 1 kilo! Jisses vad jag blev glad :) Men jag vet att jag har mycket att tacka amningen för! Men oavsett så gör detta mig super peppad att fortsätta träna och äta rätt!  Jag hade tänkt börja med stegräknaren igen när Viktor börjar jobba vecka 33 och vi återgår till vardagen (men jag ska såklart hålla igång tills dess ändå). Nu har jag "bara" 6 kilo kvar till den vikten jag max vill väga, men jag vill helst ner 10 kilo. Phu, det låter som en stor utmaning. Men jag hoppas kunna komma nära det målet! Ska börja springa igen hade jag tänkt. Gjorde faktiskt det ganska duktigt tills jag blev gravid med Minnah. Då gick det inte alls, fy så illa jag mådde. Så nu såhär 1 år senare ska jag försöka jobba upp min kondition igen (kan bli ganska skönt att ta sig ut på en runda helt för sig själv). Sen tänkte jag även plocka fram mina stavar så det kan bli lite stavgång. Varierad träning är bäst! Sen blir det såklart vanliga promenader också med Minnah och Sessan.

Update:
 
Vikt: -1kg (-18,7 kg sen Minnah ploppade ut 29/3-12. Gick upp 15 kg under graviditeten)
Stuss: -1,5 cm

Midja: -0,5 cm

Är ändå väldigt stolt över mig själv eftersom jag har gått ner 3,5 kg mer än vad jag gick upp under graviditeten. Jag är alltså på mina hemska kilon som jag var dum och lade på mig innan. Men som sagt, nu jäklar ska de bort med :)

Kan äntligen ha på mina ringar varje dag!


Mitt hjärta 


Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar