måndag 20 augusti 2012

Måndag och vardag igen

Ja idag började Viktor jobba igen efter 5 veckors semester. Det kändes inget konstigt alls faktiskt att han inte låg bredvid mig och Minnah när vi vaknade. 

Vi gick upp strax efter 8 idag. Jag gjorde mig i ordning, klädde på Minnah och så gick vi ut med Sessan på en kort morgonpromenad. Som jag skrivit innan så känner jag inte alls för någon längre morgonpromenad eftersom jag alltid är hungrig på morgonen och inte har vaknat till riktigt. Hade vi förstås gått upp vid 7 tiden och ätit frukost hade jag absolut kunnat tänka mig att ta en längre promenad vid 9. Men det blir tok för sent att gå en långpromenad vid halv 9-9 utan att ha ätit frukost (enligt mig i alla fall). När Minnah vaknar tidigare fram igenom kanske det kan bli lite tidiga promenader. Men så länge hon sover till 8-9 sover jag med ;-)

Ååhh, hörde tasssteg ute i hallen och det var Sessan som kom in och lade sig. Söta hund. Hon har gjort det till en vana att vara här inne på kontoret med mig när jag bloggar <3

Mamma och pappa tittade förbi en sväng idag efter att de varit och tittat på tapeter. Jag gjorde lite kycklingsallad till lunch och så åt vi 2 olika sorts bröd som de hade köpt med sig. Vi pratade lite, myste med Minnah och sen tog vi en promenad. Så mysigt så!

Nu har vi ätit lite middag, det blev resten av kycklingsalladen som blev över förut. Och nu ska vi ställa oss och baka. Vi lånade en ställning av ett företag som Viktor jobbar med när vi bytte våra fönster i vardagsrummet och det enda de ville ha för det var lite hembakat. Så snällt! Så nu är det dags att sätta på ugnen och köra igång! Blir nog lite kladdkakemuffins och något annat gott :)

I morgon kommer Lene och lilla Olivia hem till oss och hälsar på! Det ska bli riktigt mysigt. Och sen på onsdag börjar föräldragruppen! Det ska bli intressant och kul att se om det finns några trevliga och mysiga mammor och barn att umgås med här :)

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar