tisdag 14 augusti 2012

Tisdag

Viktor har precis åkt för att golfa med pappa och Niklas. Jag och Minnah satt ute på filten en stund men solen hamnade bakom allt för många moln hela tiden så det blev lite små kyligt. Därför sitter vi nu framför datorn lite. Jag i datastolen och Minnah i sin stol. Måste säga att det är himla skönt att Minnah har börjat sitta i sin stol. T.ex. när jag lagar mat är hon med mig och när vi ska äta inne eller ute behöver ingen hålla henne utan hon är super nöjd att få sitta med oss. Jätte kul! Och hon är så duktig och stark i sin nacke! Men än så länge låter vi inte henne sitta allt för länge. Vi ser när hon börjar bli lite trött :)

Ja, vad har hänt de senaste dagarna? Jo, vi har varit på IKEA och planerat kök. Riktigt kul att få se hur det kan se ut. Inte riktigt lika kul att se vad prislappen kommer hamna på, men det är ju viktigt att veta så man är beredd ;) Dock kommer vi inte göra om köket på ett tag för det är prio att lägga nytt tak. Det är ju tyvärr inte lika kul att få ett nytt tak som ett nytt kök, men det är viktigt. Men nu vet vi i alla fall hur vi vill ha köket :)

Sen har vi hjälpt syrran att flytta. I lördags när Viktor, pappa och Niklas bytte fönster här (vilket förresten blev super bra!) så åkte jag, mamma och syster till Ullared. Där skulle syrran handla en hel del till lägenheten så vi hängde med som stöd. Mamma och jag skulle inte ha något speciellt... men hallå. Det går inte att åka till Ullared och tro att man inte hittar saker. Jag och mamma fyllde en vagn tillsammans :) Jag hittade en hel del kläder och saker till Minnah.

Minnah brukar bajsa ungefär 1 gång i veckan, men idag är det 9 dagar sedan. Jag har börjat ge henne lite gröt varannan dag och jag tror att det är så att magen reagerar lite på det. Man ser på henne att det börjar bli jobbigt. Det pruttas en hel del och sen får hon magknip. Hon blir så ledsen emellanåt stackaren :( Så igår var jag och köpte katrinplommonpuré som hon fick i gröten igår och imorse. Så nu hoppas vi att det ska bajsas snart!

Nu tror jag att jag ska göra i ordning lika fika till mig, en fralla kanske? Det var tidig frukost idag :)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar