torsdag 21 juni 2012

Ensam kväll och natt

Idag är det helt underbart väder! Solen skiner och det är VARMT! Ingen blåst eller ynka 15 grader utan sol och 25 grader!

Flera nätter i rad nu har skruttan vaknat ett flertal gånger under natten. Det har nu tagit ut sin rätt så idag är jag ganska trött... Har bara tagit det lugnt och vilat (i solen och i skuggan på tomten). Vi gick upp vid halv 9 tiden, bytte blöja på Minnah och satte på henne kläder. Vägde mig sen eftersom det är "vägningsdagen" för mig.

-0,5 kg
-1,5 cm på stussen
Ingen förändring på magen

Är riktigt nöjd med veckan som gått! Det har blivit en del promenader den här veckan, har kanske gått 5 av 7 dagar och sen har jag börjat träna lite också efter promenaderna. Då har jag gjort plankan och typ kissande hunden och sånt. Jag börjar lite lätt för att se hur det känns med snittet, det är viktigast. Men än så länge känns allt fint :) Gick upp 15 kg med Minnah och nu har jag gått ner 17,6 kg. Så nu väger jag 2,6 kg mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. Heja mig! Är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Det går fortfarande superbra med allt sött, äter inget godis (förutom lite mörk choklad på helgen) eller kaffebröd. Kan dock bli något kaffebröd i veckan, typ ibland på lördagarna när vi fikar. Men det blir inte varje vecka. Men ser man till hur det var innan med allt sött och motionen så går det grymt bra nu. Och det är bara att fortsätta :)

Efter vägningen blev det amning och sen morgonpromenad med Sessan. Efter det i vanlig ordning, frukost för mig. Sen sov Minnah en stund vid 10 tiden så då tog jag fram dammsugaren och städade. Fy fan rent ut sagt vad Sessan fäller! Det är extremt nu och just nu är det inget kul att dammsuga eller att ha henne inne... Det är hår överallt och mycket! Måtte denna extremperiod snart vara över.

Sen gick jag ut och solade, drack en stooor latte och läste "Allt i hemmet".

  
Efter ca 20 minuter vaknade lillan. Fixade så hon fick sitta lite i vagnen.


Älskar vårt hus och tomt! Speciellt en dag som denna :)
(Utsikt från filten)


 Efter en stund tog jag ut 2 filtar som vi myste på. Minnah "gymmade" en stund.
Vem har sagt att man inte kan gymma ute?! :)


Sessan är alltid nära :)


Nu blir det ensam kväll och natt för min del. Viktor är med killgänget nere i Varberg. Där ska det drickas öl och tittas på fotboll. Så nu blir det första kvällen och natten som jag är själv med Minnah och själv i huset. Det ska bli spännande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar