torsdag 7 juni 2012

Röd dag och nationaldag

Igår var det röd dag och självaste nationaldagen! Men, kan inte påstå att vi firade något speciellt mer än att hissa flaggan ;) Min familj (förutom syster) var här igår och hjälpte Viktor att gräva på tomten för staketet. Det var verkligen guld värt! Nu har vi kommit en bra bit på vägen :) Viktors familj kom också en sväng och fikade med oss. Under tiden som männen grävde tog vi tjejer en promenad, väldigt skönt att få komma ut och röra på sig lite. Behövligt ;) När vi fikade tog jag en väldigt liten bit kladdkaka, bara för sakens skull, och jag fick faktiskt inte mersug! Härligt!

Efter att Viktors familj hade åkt satt jag och mamma och pratade lite om allting, super mysigt :) Älskar verkligen bara att sitta och småprata om allt och ingenting. Mysiga mamma ♥ Sen startade jag och mamma med maten, grillat blev det såklart, vad annars ;) Till det blev det färskpotatis, sallad och god sås (Jensens favoritsås). Sen gick vi in och satte oss och drack lite kaffe och tittade på Svenska mål eller vad det hette. De visade Sveriges mål i de senaste mästerskapen. Och tänk, imorgon börjar EM! Det ska bli så himla kul :) Blir att titta varje kväll såklart! Efter det åkte min familj hem efter en helt underbar dag ute hos oss. Minnah var också rena charmtrollet igår! Hon pratade och skrattade med alla, underbara tös

Idag har jag och Minnah umgåtts med Sandra och lilla Wilma. Det var så mysigt :) Först fikade vi och pratade massa bebismys och sen gick vi en liten promenad. Det är så mysigt att träffas med våra små, helt galet underbart! 

Nu väntar vi in pappa Viktor. Det är alltid lika härligt när han kommer hem från jobbet :) Idag ska jag laga korvstroganoff, utan lök. Är inte jätte förtjust i lök, älskar såklart vitlök, men Minnahs mage gillar inte lök så bra så vi kör utan. Inte mamma emot :)

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar