lördag 23 juni 2012

Midsommar och en förkyld Minnah

I torsdagskväll och natt var jag ensam hemma i huset med Minnah och Sessan. Det kändes inte konstigt alls. Men det är väl mycket för att jag ofta är ensam med dem hemma och denna gången hade jag inte bara Sessan att umgås med utan lilla sötnosen också :)

Jag märkte under dagen att Minnah började nysa mer och mer, men tänkte inte så mycket på det. Viktor är ju superförkyld, men hoppades på att hon inte skulle smittas. Men det hela blev bara värre under dagen och kvällen. Till natten började hon snörvla riktigt mycket och bli tät i näsan. Hon somnade i vagnen på kvällspromenaden med Sessan vid 22 och sov ända tills halv 7 morgonen därpå! Helt otroligt! Men jag som också verkligen hade behövt så många timmars söm, sov jätte dåligt. Minnah snarkade jätte mycket och även om hon sov hörde jag hur ansträngt hon andades. Usch, avskyr verkligen sånt här. Men visst, jag kanske är väldigt klen och överdriven när det gäller Minnah. Men att se en sån liten vara såå förkyld är inte roligt alls. Denna förkylningen är värre än den hon hade sist. Snuvig och tät om vartannat, rosslig och slemmig i halsen. Så när hon hostar får hon kväljningar stackaren :( Ingen feber har hon som tur är! Hoppas bara att denna förkylningen inte håller i sig lika länge som sist bara...

Igår var min bror och firade midsommar med oss här hemma. Viktor och Niklas kom väl runt halv 12 tiden tillbaka från Varberg. Vi tog då en fika och pratade lite. Det skulle vara midsommarfirande här i närheten vid 14, men vid 13 började det såklart att regna... Och det regnade bara mer och mer så ingen av oss kände för att gå och titta in det. Vi slappade, spelade spel och pratade :) Sen åt vi lite midsommarlunch och på kvällen grillade vi och tittade på Tyskland-Grekland. 

Ammade Minnah 2 gånger i natt och vaknade sedan vid halv 7 av att hon skrek! Och vilket skrikgråt. Alla som är mammor måste veta vad jag pratar om. Usch, det skar verkligen i hjärtat på mig. Fy vilket hjärtskärande gråt! Blev helt förstörd av att höra henne, så hemskt. Hon hade svårt att få luft genom näsan så hon fick panik :( Det fick bli näsdroppar (koksaltlösning) och så satte vi på tv:n en stund. Sen somnade vi alla om efter kanske 30 minuter och sov till halv 10. Det var himla skönt att vi alla kunde somna om, det behövde vi, speciellt Minnah. Resten av dagen har vi tagit det lugnt. Minnah sover nu igen, det är hennes 4:e vilostund idag. Skönt att hon kan sova så mycket så hon blir bättre snabbare! Ikväll blir det EM igen, Spanien-Italien... Tror fortfarande att det blir Tyskland-Spanien i finalen där Tyskland vinner. Undra om jag får rätt?

Nu blir det ut med Sessan igen och efter det sätter jag nog på lite kaffe :)

1 kommentar: