måndag 4 juni 2012

Fika

Har vilat en stund med Minnah i soffan, kände att jag behövde det idag. Vissa dagar mer än andra känns det mer behövligt, vet inte varför eftersom Minnah sover så bra på natten. Men skönt var det :) Sitter nu och tar det lugnt med en kopp kaffe och lite "fika". Minnah ligger vid babygymet och grejar, sötnosen! Idag är det inte så roligt väder, det har det inte varit på ett tag nu tycker jag. Kallt och blåsigt, usch. Och 10-12 grader, vad är det?! Brrr!

I helgen var syrran hemma hos oss. Vi åt pizza i fredags och sen tittade vi på "Hamilton". Tycker den var sådär... max en 3:a får den av mig. I lördags åkte jag, syrran och Minnah och handlade mat, fyllde upp kyl och frys inför veckan. Älskar att ha fullt i kylen! Sen fikade vi när vi kom tillbaka och sen tog Viktor och syster tag i staketgrävandet. De har varit så duktiga! Jag tog en promenad med Sessan och Minnah... vågar inte gräva så tungt än med snittet. Har nu sedan ett par dagar fått tillbaka lite smärta i snittet och jag vet inte vad jag har gjort. Så jag undviker tyngre saker, som att gräva för tillfället. Jag gjorde andra saker sen efter promenaden, som att städa HELA huset och tvätta ;) Så lite nytta gör jag allt. På kvällen grillade vi och sen tittade vi på "Mission Impossible - Ghost Patrol", den var mycket bättre än Hamilton, mycket! 

Viktor fick också målat badrummet där nere under helgen. Det var egentligen mitt projekt. Jag fick maskerat badrummet, men sen hann jag inte mer. Det kommer aldrig någon riktigt bra stund som jag kan fixa det... tror jag att Minnah sover en längre stund och börjar med något så vaknar hon efter 10 minuter och så får man avbryta. Det funkar inte när man ska måla ett badrum. Så därför var Viktor duktig och tog tag och målade i helgen. Och resultatet blev jätte bra! Ett lyft i alla fall som vi nu kan leva med några år innan vi renoverar det riktigt.

Idag ska jag bara vara hemma. I veckan är det något varje dag så idag blir det att softa här hemma :)

Nu är Minnah lite gnällig... trött efter allt gymmande ;) Så nu blir det att mysa!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar