onsdag 9 maj 2012

Väntar in pappa/morfar

Sitter och dricker en kopp kaffe (ovanligt) framför "Efter Tio". Ibland tycker jag Malou är ganska okej att titta på, men oftast tycker jag att hon är ganska jobbig och tråkig att titta på.

Idag ska soffan levereras någon gång mellan 12-15. Så nu blir det att sitta inne och vänta på att den ska komma. Det är ju ändå väldigt dåligt väder, det regnar en del, så det gör mig inget att sitta inne och mysa med en kopp kaffe framför tv:n med 2 av mina 3 hjärtan! Pappa ska komma snart för att hjälpa till med soffan. Vet inte om han kommer när soffan ska levereras eller om han kommer till kl 16 när Viktor kommer hem. Han skulle ringa när han var på G sa han i alla fall. Det är verkligen guld värt att ha så många fina personer i ens liv som ställer upp så på oss ♥

Jag funderar starkt på att köpa en ny bärsele. Fick en av en förälder där jag jobbar, men den var inte skön alls att ha på sig :( Fick ont i både rygg och axlar när jag bar på Minnah. Sen kan det vara skönt att slippa ta med sig vagnen ut på alla promenader när jag ska rasta Sessan. Speciellt morgonpromenaden när man är så trött och hungrig och bara vill ut en snabbis. Andra promenaden går jag alltid långt, om det inte spöregnar vill säga, och då har jag alltid med mig vagnen. Sen om Viktor någon gång inte skulle komma hem efter jobbet eller vara borta någon dag så måste jag ha med Minnah ut på alla promenader med Sessan och då skulle det underlätta om jag slapp ta med vagnen varje gång. Jag har tittat på en Beco Gemini, den verkar kanon. Dyr, men ergonomisk och bra för både mig och Minnah. Tror att jag kommer unna oss en sån faktiskt. Den har man tills barnet är upp till 3 år så man kan ju ha den ett tag! Ska nog åka och kika på en sån nu i dagarna för de har en butik i Mölndal :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar