torsdag 17 maj 2012

Blä för tråkigt väder!

Nu är jag less på detta skitväder! Hemska blåst och regn - försvinn! Jag vill ha sol och stormfritt, tack.

I morse vägde jag mig, -1,1 kg på en vecka! Heja mig! Det är väldigt skönt att se att det går åt rätt håll. Dock har jag inte kommit upp i alla mina steg under veckan. Endast 4 av 7 dagar klarade jag, men de andra dagarna var jag i och för sig inte långt borta (men då gick jag ingen långpromenad). Nästa vecka verkar det bli bättre väder, uppehåll i alla fall, så då jäklar! Här ska brännas fler kilon :) Har även minskat 1 cm på stussen och 1,5 cm på midjan! Jag är verkligen peppad nu!

Idag var vi en sväng på Kungsmässan. Jag behövde verkligen köpa nya amningsbh! En av mina 2 hade gått sönder och sen behövde jag en större storlek. Fick presentkort när jag fyllde år som jag utnyttjade nu. Visst det kunde gått till roligare saker, men men :) Gick in på Intersport för att handla jackan jag velat ha i 1 månad nu... hittade den MEN såklart fanns inte min storlek kvar :( Provade stl 36 (fanns två 36:or kvar bara), men den var PRECIS för liten, bara någon ynka centimeter till så hade den vart perfekt! Bad de kolla runt i andra butiker om stl 38 fanns där, men den var slut såklart. Åh, den var så fin och satt så snyggt. Det var nästan så jag ville gråta på vägen hem. Jag som sååå gärna ville ha den jackan!!

Visst är den snygg!! Det var den blåa jag skulle ha såklart :)

Hon frågade i och för sig om hon skulle ringa butiken i Varberg, men det kändes lite fel. Den ligger så långt bort och åt "fel" håll... men fasiken. Jag kanske ska ringa dit imån ändå och kolla med dem om den finns. Jag vill ju så gärna köpa den! Skulle den finnas blir det nog en tripp till Varberg imån, Viktor ska ju ändå golfa ;)

När vi kom hem fikade vi och sen satte jag igång och maskera i badrummet därnere. Jag ska måla om där och sätta upp ett nytt badrumsskåp och krokar och lite annat smått och gott. Sen har jag grejat här hemma och gjort middag. Nu sitter jag och slappar i soffan, men snart ska Minnah få bada lite :) Och 20.15 börjar Sverige-Tjeckien! Missa inte det!

Tjo hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar