torsdag 3 maj 2012

1:a dagen med tappa!

 Igår somnade Minnah vid 22.40 och vaknade först 04:30. Underbart med en god natts sömn efter 2 nätter med mindre sömn... har en helt annan energi idag! Härligt!
Idag åkte jag in till Bilia för att göra en felsökning på bilen. Den har nu sen i måndags satt igång billarmet ett flertal gånger utan att någon eller något varit på bilen. Helt galet, man blir lika rädd varje gång. Det tjuter så högt! Igår kväll vid 23 satte det igång igen, vi hade precis somnat och jag flög upp som ett skott och väckt e Viktor. Han fick springa ut och stänga av larmet... snacka om att vi var förbannade då! Jag fick en tid idag vid 11, så jag åkte dit. De hittade såklart fel på larmet, men tyvärr fanns inga delar hemma så de kunde byta den så jag fick en ny tid till nästa torsdag samma tid.

Efter jag varit på Bilia, ammade jag skruttan och åt sedan lite lunch. Sedan åkte träningskläderna på för här skulle det bli en rask promenad! Började med tappa idag, jag ska alltså ha stegräknare och fylla i allt jag äter från och med nu. Hoppas verkligen att det kommer gå bra :) Fick bli en runda på en timma... så här blev det:




















Efter promenaden sov Minnah vidare i vagnen och Sessan fick vara ute på tomten. Jag tog en välbehövd dusch, var helt slut och jätte svettig! Men det var skönt att ha fått gått en promenad, även om det var ganska tungt i värmen ;) Sen efter duschen fick det bli en kopp kaffe ute på tomten, hann aldrig det innan jag åkte imorse. Sessan var så varm så hon valde att lägga sig i skuggan, underbara hund!




Nu ska jag röja lite här hemma, ser ut som f*n. Det är verkligen saker överallt! Ska bli skönt att snart komma i ordning och börja göra andra saker än att bara packa upp, njuta t.ex... sen blir det att göra middag. Idag blir det pannbiff, potatis och sås. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar