lördag 12 maj 2012

IKEA

Igår åkte hela familjen till IKEA för att inhandla en hel del saker till huset. Vi såg till att vara där vid 10 så att vi skulle slippa allt för mycket folk eftersom Minnah skulle med. Jag hade henne i bärselen, dels för att vi inte skulle få plats med så mycket saker i bilen om vi hade med vagnen men också för att det är smidigt inne i varuhuset. Vi handlade:

Skrivbord
Skrivbordsstol
Kontorssaker
Lampor till hall och sovrum
Läslampa till vardagsrummet (Älskar den!)
Sovrumslampa
Toalettsits (till den där nere)
Toalettrullehållare
Handduksstång
Krokar
4 st lådor till tvättsortering (blev super bra!)
Kablar
Trappstege till köket

Vad var det mer?... kommer för tillfället inte ihåg mer, men bilen var i alla fall knökad! Men gud vad bra allt blev :)

Idag sov Minnah till halv 8!!! Fattar ingenting! Hon somnade kanske vid 23-23.30 igår. Hon var lite orolig så hon fick somna på mitt bröst och sedan la jag över henne i hennes säng. Men halv 8?! Helt underbart, hon är så duktig min lilla tjej :)

Idag ska vi åka och titta på när min söta bror springer Göteborgsvarvet. Det skulle bli finare väder i eftermiddag, skönt, så därför bestämde vi oss för att åka in och titta. Efter det ska vi åka hem till mamma och pappa allihopa och äta mat tillsammans, super trevligt! 

Men allra först måste vi åka tillbaka till IKEA. Jag missade att skrivbordet skulle ha 5 ben, inte 4. Så jag får springa in och köpa ett till. Bordet är 2 meter långt så det behövs ett femte för att stabilisera upp det... typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar