tisdag 29 maj 2012

Ullared

Igår var jag och mamma i Ullared och shoppade lite. Minnah var också med såklart och såhär charmig och söt var hon :)

Hon har börjat ha händerna mer och mer i ansiktet och gnugga... gullunge!


Helst av allt så ville jag handla ett babygym till Minnah, jag fick aldrig gjort det innan hon kom. Då var jag helt slut! Fast då var jag också där när jag var i 7:e månaden.
Nu blev det ett barbapapagym, riktigt gulligt.

Minnah fick passa gymet under den sista shoppingen


Jag handlade lite av allt kändes det som. Det blev lite tvål, tvätt-och sköljmedel, en söt tvättmedelsburk, en klocka till köket (riktigt snygg), plastpåsar, hårfärgning, tofsar och hårnålar, saker till Sessan, joggingbyxor till mig och Viktor, leggings och en sminkväska till mig, strumpor till Viktor, kuddar (till gästrummet), en lampa. Sen handlade jag nog lite andra saker som jag inte kommer på just nu :)
Till Minnah köpte jag: badbaljeinsats, nappflaska, lakan till säng och vagn, skedar, babygym, mobil, skallra och lite kläder till. Men jag blev lite galen på deras färger måste jag erkänna. Antingen var det blått eller rosa som man fick handla. Och visst jag gillar rosa, men jag vill inte bara ha rosa. Och ville jag inte ha rosa fanns det typ bara blått. Jag ÄLSKAR blått, det vet ju alla, men jag vill inte ha allt i blått. Vad hände med gult, grönt och rött?!

Vi tog en paus i shoppingen och åt på deras restaurang. Det är precis som den på IKEA. Jag och mamma åt schnitzel med pommes och bearnaisesås. Riktigt gott och välbehövligt med mat, jag var riktigt hungrig!  

Vi var hemma vid 16 igen och då hade Viktor kokat kaffe till oss. Riktigt snällt eftersom både mamma och jag var riktigt kaffesugna! Efter att mamma åkt hem så packad jag upp babygymet så Minnah fick testa, och det gick hem direkt!


Nu på morgonen har hon också pratat en del med figurerna :)


Men man blir ganska trött av att "gymma" ;) Going!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar