måndag 7 maj 2012

Trött med stort T

Ja, natten var väl kanske inte den bästa. Eller ja, Minnah var nöjd kanske men inte mamma ;) Hon sov praktiskt taget nästan hela dagen igår. Frida och Torge var här på besök igår, så mysigt att få se dem igen! Efter det åkte vi och handlade och Minnah somnade då i bilen och sov ända tills vi var hemma igen. Hon ammade en stund och somnade sedan om. Då passade vi på att ta en långpromenad på en timma, i det blåsiga och kalla vädret. När vi kom hem sov hon vidare och vaknade för en kort matpaus. Sedan var hon lite smågnällig och somnade om igen på min mage :) Hon vaknade igen runt 22 och då gjorde vi oss i ordning och gick och lade oss. Hon sov alltså praktiskt taget från 15-22 igår med korta små avbrott för mat. Så jag förstod att det kunde bli en halvtaskig natt ;)

Hon vaknade halv 3 och vi bytte blöja och ammade, sen var hon super pigg! Tro jag det efter att ha sovit så mycket under dagen. Lilla skruttan somnade igen runt halv 5 och vaknade igen vid kvart i 7 och var strålande pigg, men inte hennes mamma :) Det får helt klart bli en sovstund för mig mitt på dagen om jag ska orka med detta!

Idag ska vi till BVC igen vid 11 för att väga Minnah :) Efter det åker vi hem en sväng till Balltorp för att mysa. Ska bli skönt att komma hemifrån lite. Även om jag stormtrivs så är jag hemma hela dagarna och har varit det här nu i 2,5 vecka. Så det ska bli skönt att komma iväg en sväng. 

Nu har vi flyttat ner till vårt sovrum på nedervåningen. Oj vad fint vårt rum blev! Helt fantastiskt. Nu fattas det bara lite smådetaljer som ljus (såklart) och en tv som väntas på att få hängas upp. Får lägga upp en bild snart på vårt fina rum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar