torsdag 10 maj 2012

Jäkla skitväder!

Regnade inte så mycket på morgonrundan idag, duggade knappt. Tog fram min nya bärsele och gjorde i ordning Minnah. Det var underbart att slippa böka och ta ut vagnen på morgonen, jag går ju ändå aldrig någon lång promenad ändå eftersom jag är såå hungrig på morgonen och trött. Det är riktigt smidigt och skönt med en bra bärsele! Efter promenaden blev det frukost och lite lugnt framför tv:n innan jag skulle åka till Bra Bil och fixa larmet. När jag kom dit mötte Viktor upp mig på deras parkering. Han erbjöd sig att äta lunch med mig så jag slapp sitta och vänta inne på Bra Bil med Minnah i en timma. Han är så gullig så :) 

När jag sen kom hem fick det bli en kopp kaffe och mys med Minnah i soffan. Nu ösregnar det och blåser enormt, så jag drog mig för att gå ut mer idag. Men eftersom jag är hundägare så är det omöjligt. Kom precis tillbaka från promenaden och är förbannad och trött. Älskar verkligen min hund hur mycket som helst. Men jag HATAR att hon avskyr regn och blåst och speciellt kombinationen av dem båda... hon vill inte gå och inte heller göra ifrån sig utan går bakom mig hela tiden. Och jag vill helst av allt bara få henne att göra ifrån sig så att vi snabbt kan gå in igen eftersom det praktiskt taget är rena rama stormen ute! Men nej, hon segar ut och fattar inte alls att ju snabbare hon gör ifrån sig, ju snabbare är vi inne i värmen igen. GAH! Knäppa hund.

När Viktor kommer hem om ungefär en timma är det helg för oss :) Han ska vara ledig på fredagar maj ut. Det är super härligt att få ha långhelg tillsammans! Ännu bättre blir det nästa vecka när det är Kristi Himmelsfärd, då är han ledig torsdag-söndag, härligt!

På lördag ska min bror springa Göteborgsvarvet, helt galet! Jag hade aldrig fått för mig att springa det där ;) Men han är super duktig på att springa, så jag förstår att han vill testa. Vi funderar på att åka in och titta men det beror helt på vädret känner jag. Så vi får se hur vi gör, det hade i alla fall varit kul att åka in.

Nu ska jag snart börja med maten. Idag blir det super god kycklingwok, mums :)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar