onsdag 23 maj 2012

Plantering

Igår var vi på Kungsmässan en sväng. Där gick vi till Telia butiken och bytte vår andra box till tvillingabonnemanget. Vi har 2 "ruckusar" som vi använder så det blir trådlöst mellan våra boxar istället för att dra en kabel till nedervåningen (vilket också skulle se fruktansvärt ut). Men den lilla boxen verkar inte vilja synka med ruckusen så vi var och bytte den, så nu fungerar äntligen tv:n på nedervåningen :) 

Efter det åkte vi till Plantagen och handlade för mitt presentkort jag fick när jag fyllde år. Det blev:

1 korg (att slänga trädgårdsavfall i)
1 kratta
2 margueriter
3 pelargoner
2 hänglobelia (tror jag det var...)
3 afrikanska margueriter
5 säckar jord
Trädgårdsset med bl.a. spade, "maskrosborttagare" och kratta 

Jag tror det var allt ;)

Idag var vi på Millesons här i Onsala, den är precis som Mölnlycke garden center, och handlade 2 stora krukor. Vi hade fått hem ett välkomsterbjudande att om vi handlade för max 500 kr så fick vi 50% rabatt på köpet. Så vi fick 2 stora krukor och betalade för 1, riktigt bra!! Så här kommer lite bilder på mina planeringar...

Dessa zinkkrukor hade jag på balkongen innan. Mårbacka Pelargonen fick jag av farmor och farfar i inflyttningspresent :)


Den här blå krukan hade jag också på balkongen innan. Den har fått nya planteringar idag :)


Detta är en av de krukor vi köpte igår. Tog bara kort på den ena. Tycker att 198:- för denna kruka är ett väldigt bra pris! Jag vet såna som är mycket dyrare...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar