fredag 29 november 2013

Stackars lilla skrutt

Ja, då har jag jobbat en vecka efter att ha varit sjuk och vab:at i 1,5 vecka... Jag fick väl vara bra i knappt en dag innan jag fattade att jag åkt på bihåleinflammation. Det har jag aldrig haft förut, fy sjutton vad det gör ont! Ont i halva ansiktet och kan knappt öppna munnen. Då kände jag mig verkligen bitter, ska man åka på detta också?! Fick tips på jobbet att köpa nasonex, en kortisonnässpray. Läste på nätet att det kan ta olika lång tid innan man känner sig bättre, allt från 2 dagar till 1-2 veckor. MEN, i natt har jag inte haft ont alls och har fått sova. Helt underbart! Idag har jag haft lite ont, men inte i närheten av hur ont det gjorde dagarna innan. Vilken tur att det hjälpte så fort! :)

Idag slutade jag tidigt och hade planerat att pynta, städa och baka. Fick grejat en del, tog fram ljusstakar, stjärnor, dukar, gardiner och tomtat. Fick också gjort mina saffransbiscotti, men Minnah var väldigt gnällig och snorig under hela tiden. Viktor sa att hon snorat en del idag, men det slutade ju i söndags?!? Efter en stund tyckte jag också att hon var väldigt varm och självklart har lilla skrutt åkt på feber IGEN :( Hon var som en kamin stackaren, så nu ligger hon snarkandes och sover. Bara att ställa in morgondagens aktiviteter. Skulle hem till min familj och baka massa godasaker tillsammans och sen äta middag. Om hon inte är bättre i morgon får vi även ställa in söndagens planer, adventsmiddag hos Viktors kusiner (som vi för övrigt har fått ställa in pinsamt många gånger för att Minnah varit sjuk). Att hon inte ens kunde få vara frisk i mer än 5 dagar! Då är det bara att tillbringa 3:e helgen i rad i sjukdomens tecken, skoj.


Nu blir det chips och På Spåret (ratar faktiskt Idol).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar