torsdag 21 november 2013

MVC

Idag har Minnah varit feberfri! Hurra! Och idag spydde hon inte heller massa slem, så skönt!

Jag fick ställa in min tid hos MVC i tisdags eftersom M då hade feber och spydde, men idag kom vi iväg. Tog bl.a. blodprover för att se om jag blivit smittad med femte sjukan, hon passade även på att ta lite fler prover eftersom jag ändå skulle göra det gången därpå. Lika bra att få det avklarat eftersom jag avskyr nålar och sprutor. Hade ändå satt på mig ett emla plåster (min räddning!), så det var ju lika bra att ta de andra proverna också. Vi bokade också in massa tider framöver och så fick jag mitt moderskapsintyg, så nu ska jag skriva och skicka in ansökan om graviditetspenning. 

Till sist frågade hon om vi ville lyssna på Lillebrors hjärtljud. JA! Minnah satt nedanför min mage medan vi lyssnade och hon är verkligen såå duktig! Hon satt helt tyst och var helt fascinerad :) Lillebrors hjärta lät jätte bra, det är så mysigt att få höra! Tycker det var riktigt stort att Minnah var med och fick uppleva detta. Det värmde verkligen i mitt mammahjärta 

Eftersom Minnah nu är feberfri och mår bättre, så kan jag och Viktor åka på hans julbord i morgon. Ska faktiskt bli kul att komma iväg. Visst nu är det ju inte bara vi två, men det är iaf vi som par som åker iväg. Det var riktigt längesedan sist vi hittade på något bara vi. Men vi hämtar M hos mina föräldrar efteråt igen... hon hostar fortfarande på nätterna. I natt var hon vaken i en halvtimma och hostade, så jag vill inte att hon sover borta då. Kanske mjäkigt av mig, men sån är jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar