fredag 1 november 2013

Pojke!!

Ja då sitter man här igen, en fredagskväll framför tv:n. Just nu är det hockey och Frölunda som gäller, men antar att vi ändrar över till Idol strax.

I tisdags var vi på Mödravården i Kungsbacka och gjorde RUL eftersom vi väntar vårt andra barn :) Det var mer nervöst denna gången än vad det var med Minnah. Då var det mest abstrakt och så svårt att fatta på något sätt att vi skulle ha en bebis. Vi var hur glada och lyckliga som helst, men denna gången visste vi ju mer vad det handlade om. Vi vet hur fantastisk resan var när jag var gravid med Minnah och när vi sen äntligen fick se henne. Och nu ska vi uppleva allt det där igen, så galet underbart! Vi vet vad man får efter en 9 månader lång resa, hur fantastiskt livet blir och att vi ännu en gång ska berikas med ett litet magiskt liv i vår familj. Rädslan att något skulle vara fel var större denna gången... MEN, allt såg toppen ut! Vi väntar en sprallig liten pojke i slutet på mars :) Vi blev flyttade 1 dag till den 31 mars 2014 (alltså 2 dagar efter Minnahs födelsedag). 

Fick också bekräftat att moderkakan ligger i framvägg, precis som jag trodde. Kände dock de första sparkarna i tisdags kväll (idag är jag i vecka 18+3). Har känt rörelser väldigt tidigt, men jag har allt längtat efter att få känna de första sparkarna :) Men det är inte så lätt att sparka igenom 4 cm tjock moderkaka på mamma! Men som sagt, nu har jag allt fått känna på hans sparkar, vilket är helt underbart! 

Det är så galet att vi väntar en pojke!! Missförstå mig rätt, jag tycker att det är hur kul som helst! Men jag var såå inställd på en flicka till eftersom jag har haft precis samma symptom som med Minnah (men de har varit värre denna gången). Hihi, en riktigt rolig chock var det när hon sa att vi väntar en pojke :) Kan ju inte bli bättre än att få en av varje! Lyckan är stor i vår familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar