lördag 16 november 2013

Sjukstuga

Host host... åh vad hosta är segt. Känns i nuläget som att det kommer ta tid att bli av med den :( Minnah är gör snorig. Hon har också börjat hosta lite grann nu, så frågan är om det inte börjar bli lite slemmigt på henne med. Så typiskt. Idag på vilan så vaknade hon efter 10 minuter och hostade och fick kväljningar. Fick gå ner och då satt skruttan och grät :( Valde att gå ut och lägga henne i vagnen istället. Hon var tyst och hostade ingenting, men efter att ha försökt få henne att somna i 1 timma gav vi upp.  Hon ville helt enkelt inte sova. 

Eftermiddagen har varit upp och ner. M snorar konstant och har varit gnällig, men det är ju inte alls konstigt. Nu sover hon i alla fall gott. Gav henne välling och hon somnade säkert på 5 minuter. Älskade lilla skrutt. Hoppas att hon är bättre i morgon, annars får jag vara hemma och VAB:a på måndag. Viktor kan först vara hemma på tisdag isf så då får jag ta måndagen. Hade verkligen behövt vara på jobbet eftersom jag var hemma halva förra veckan. Bara att hoppas att lillan är bättre i morgon!

Idag var Viktor och besiktigade bilen, den gick igenom! Så skönt :) Nu är det dags att boka service på den med... sen funderar vi faktiskt på att byta bil till en nyare modell. V är sugen på en xc60, men jag vet inte. Tycker verkligen den är skit snygg, men vi är beroende av att ha en "stor" bil. Vi får se :)

Skickade också iväg mannen att köpa mjölk och ingredienser till cupcakes. Fick ett infall att göra risgrynsgröt till mellis idag. Ville verkligen göra något och eftersom både jag och skrutt mår sådär så får det bli inomhusaktiviteter ;-) Skulle bakat cupcakes med, men det föll när jag var ute med M i 1 timma. Vi får helt enkelt baka imån förmiddag istället. 

Nu blir det snart middag för mig och min man. Något enkelt men gott. Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar