torsdag 14 november 2013

Förkylningsskit

Då var det dags för en megaförkylning. Känns som att jag antingen VAB:ar eller är sjuk själv, men det är väl så det är nu när man har fått barn och när det är höst... Kände mig kass förra helgen och låg i soffan praktiskt taget hela tiden. Då trodde jag att "det värsta" var gjort, men inte. I tisdags började jag hosta mer och mer och kände mig ganska risig. Jag slutade tidigt och var hemma och myste med skruttan, men kände att jag inte orkade hålla igång så mycket. Natten till onsdag var blä, men kände att jag ville åka till jobbet och testa i alla fall. Hostade konstant, drack vatten, knaprade halstabletter och kände mig dålig. Jag höll ut till efter lunch, sen kände jag att jag inte orkade mer så jag valde att åka hem efter mellanmålet. Jag hade orkat till kl 16, men jag slutade först kl 18 och det kände jag direkt att jag inte skulle orka med. Hua.

Så nu har jag varit hemma idag och var klok nog och beslutade att jag ska vara hemma imån med. Känner att jag fortfarande inte är bra. Snorar och hostar mest hela tiden och i natt började Minnah snora också, det fattades väl bara det. Hoppas innerligt bara att detta går över snart och gärna till helgen. Vill ju hitta på saker! Bara att vila som gäller imån också. 

Hoppas ni andra är friska och krya :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar