fredag 22 november 2013

Kungsmässan och vagn

Idag på förmiddagen var vi på Kungsmässan med min bror. M hostade något fruktansvärt i natt, men mår bra annars. Kände att vi var tvungna att komma hemifrån lite... Det var super mysigt att få en stund med min bror. Vet inte när det hände senast. Han har plugg, jobb och fotboll och är typ alltid uppbokad. Men det är samma här, jobb som blir väldigt långa dagar och helgerna är typ alltid bokade. Men idag fick vi till det :) Minnah fick en Bamsepyjamas som äntligen fanns i hennes storlek och jag köpte en mascara. Brorsan köpte ett par jätte snygga vinterskor. Sedan blev det lunch på Linnéas :)

Nu sover M där nere i vår säng och jag sitter framför datorn. Har nog faktiskt bestämt mig nu att det blir en syskonvagn. Jag kommer inte kunna vänta tills Lillebror kommer och känna efter om vi vill ha en eller ej. Jag vill att allt ska vara i ordning innan han kommer! Har velat fram och tillbaka vilken sort vi ska ha, men jag har fått ge med mig ang. att man ska kunna vända sittdelarna hur man vill. Dels för att hittade jag en bra vagn till ett bra pris så var fotdelen för liten (tänker då på M). Eller så hittade jag en skit bra vagn, men den var alldeles för dyr. Vi vill inte lägga för mkt pengar på denna vagnen eftersom vi förmodligen inte kommer använda den jämt. Tänker att Lillebror får åka framåt i syskonvagnen när han är 6 månader, men när vi är själva kan han åka bakåt i Emmaljungan. Vi kanske bara känner att vi behöver syskonvagnen i ett halvår, vem vet? Men jag vill absolut inte känna mig begränsad av att inte ha en. Vill kunna ta promenader och framför allt känns det idiotiskt att ta bilen fram och tillbaka till förskolan för att lämna och hämta M. Galet! 

Får vänta tills mannen kommer hem med att beställa... men det lutar åt att det blir en Carena Double Swing, Evo 2. En bra vagn till ett bra pris, och så får vi så klart köpa till en liggkorg. Antingen så kommer jag använda vagnen en hel del, eller så kommer vi ha den ibland. Men vid de tillfällena kommer det att vara guld värt. 

Ikväll blir det julbord med Viktors jobb. Det ska bli riktigt gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar