torsdag 7 november 2013

Det där med syskonvagn

Jag blir verkligen galen snart! Det där med syskonvagn eller ej börjar bli riktigt jobbigt... 

På ett sätt har jag bestämt att vi ska ha en. För när jag är hemma med Minnah 2 dagar i veckan (eller mer) vill jag inte känna mig låst om vi ska åka iväg. Hon kommer bara vara 2 år när Lillebror kommer och hon kommer absolut inte kunna stå på en "ståbräda" då. Kanske kortare bitar, men absolut inte om vi ska gå en promenad eller åka iväg någonstans (till affärer). Jag vill verkligen inte känna mig låst! Sen tror jag absolut inte att Minnah kommer sluta sova när hon är 2 år och är vi då iväg är det toppen om hon kan sova i vagnen. 

MEN, alla vagnar jag tittar på har något fel. På de flesta vagnar kan man inte välja om man vill ha det stora barnet fram eller bak (oftast är de fasta fram), liggkorgen för bebisen är väldigt smal så det dröjer inte många månader förrän den är för liten och sen är själva vagnen stor och svår att komma igenom dörrar... Alltså, jag blir GALEN! 

Har läst på flera sidor att vissa väljer att inte ha syskonvagn, de har istället bebisen i sjal eller i sele. Men det låter väldigt jobbigt. Jag vill ju inte bära Lillebror i sele till förskolan när vi lämnar M och sen köra en tom vagn tillbaka. Blir nog att köpa en vagn, men vilken? Stör mig mest på att alla liggkorgar verkar vara så smala att bebisen växer ut den för fort... 

Tur att det är några månader kvar innan Lillebror kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar