tisdag 3 december 2013

Lite julafton för mig!

Igår var det mammas julafton! Jag fick äntligen hämta den nya vagnen som kommit! Nu önskar jag mig inget mer till mig i jul ;-) 

Fick så klart monterat vagnen och den var verkligen super fin! Minnah verkade älska den också eftersom hon ville sitta i den innan den var färdigmonterad ;-) Sen ville hon inte gå ur den, utan hon satte sig och sen ville hon också ligga ner i den. Söta unge! Känner redan nu att detta kommer bli en vagn som jag kommer tokgilla att köra ute. Kan så klart tänka mig att den kommer vara lite småstor att ha med sig i affärer, men det får jag ta. Så ofta kommer det nog ändå inte bli att jag har med mig båda barnen själv i köpcentrum. Vagnen kommer nog mer användas till promenader och liknande. 

Idag när jag hämtade M så hade hon utslag på ena kinden. De sa att hon haft det på dagen, men att det såg värre ut nu när hon hade vaknat. Nu har hon även fått på den andra kinden. Kollade med Viktor och han sa att hon hade en liten prick på ena kinden i morse (men han trodde det berodde på att han pussat på kinden och att hon blivit irriterad p.g.a. skäggstubben). Hmm.... sen kom jag på att min mamma gav henne rivna morötter till lunchen igår. Vet sedan några månader tillbaka när hon fick det, så fick hon utslag runt munnen. Undra om det kan vara från morötterna? För i förrgår fick hon med morötter, men jag brukar koka dem. Det är det enda som jag kan komma på att det beror på. Jäklar vad det är saker hela tiden nu :/

Idag, som vanligt när jag är tidig, blev det en del fix med tvätten. Satte igång och vek tvätt från igår och satte även på en ny maskin. La in kläder i både min och Minnahs garderob. Skönt att få ordning på tvätten, annars blir det oftast på helgen som jag har tid att sätta på några maskiner, men samtidigt tråkigt. Fick också åkt till apoteket och köpt mig ett par stödstrumpor till. Behöver fler att byta med när de andra ligger i tvätten. Jag måste verkligen ha de när jag jobbar... när jag står och går så mycket så känns det en hel del i mina vader. Skönt att veta att de hjälper :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar