måndag 18 november 2013

Livlig bebis

I natt hostade Minnah en hel del. Hon var vaken och grät och hade kväljningar i en timma... stackars lilla skrutt. Det var väldigt skönt att hon kunde sova till halv 9 idag, så att hon verkligen fick sova ut. Men usch vilken hosta hon har fått nu :(

Idag fick jag och M äntligen bakat cupcakes. De blev både fina och goda ;-) Lilla skruttan älskar verkligen att vara med och baka. Hjälpa till att hälla i, titta och smaka såklart. Så söt :) Sen sov hon två härliga timmar ute i vagnen! Bra för både förkylningen och hostan att sova ute. När hon sover inne så hostar hon nästan hela tiden...

Fick samtal från jobbet idag att ett barn på grannavdelningen fått femte sjukan. Det är tydligen farligt för gravida att få. Hurra. Så efter det samtalet var det bara att ringa mvc (och de verkade ha fått en hel del samtal kring detta) och boka in ett blodprov för att se om jag bär på det. Men det är tydligen svårt att läsa av om man bär på det, speciellt om man har ett virus i kroppen. Och jag är absolut inte bra än, snorig, hostar och är slemmig. Så vi får se vad min barnmorska säger i mån om jag kan göra ett prov eller ej och om hon tycker att jag ska chansa att jobba senare i veckan eller om jag borde vara hemma. Vi får helt enkelt se i mån. 

Idag har jag inte känt av någon yrsel, såå skönt! Lillebror började redan sparka idag när jag vaknade. Jisses vad han grejar där inne! Idag såg jag t.o.m sparkarna! Han börjar bli stark :) Det är väldigt skönt att känna av honom varje dag nu, riktigt mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar