måndag 28 oktober 2013

Stängningsdag, storm och feber

Ja vilken händelserik dag! Idag var det dags för studiedag för vår del, en uppstyrd dag där vi skulle arbeta med Fiktivt projekt. Det blev en bättre förmiddag än vad jag hade väntat mig, skönt när det är åt det hållet... Sen blev det lunch, jag hade beställt en räksallad :) 

Kort därefter ringer Viktor och säger att förskolan ringt och sagt att vi ska hämta barnen vid kl 15 idag pga av den stundande stormen. Vem ska hämta Minnah? Jag har arbetsdag till 18 och Viktor till 16, men efter att ha funderat lite så känns det inte lockande att sluta kl 18 i Landvetter för att sedan åka hem i galet väder ända till Onsala. Vi skulle ändå sammanfatta dagen på vår enhet mellan 15-18 så tänkte att det kanske skulle funka att hoppa den delen. Går och pratar med chefen och då får hon precis reda på att vi alla ska sluta kl 15 pga stormen. Då löste det ju sig! MEN, då ringer Viktor igen och då har förskolan ringt igen och säger att Minnah har fått utslag över hela kroppen och att hon hade 37,8 i temp (knappt någon feber). I morse såg jag att hon hade utslag där blöjan sitter, men tänkte då att det var vanliga värmeutslag. Men det verkar det inte vara då eftersom hon nu har över hela kroppen... Viktor var på ett viktigt jobb så kl 13 var det bara för mig att avsluta arbetsdagen och åka och hämta skrutt. 

När vi kom hem låg hennes temp på 37,3 och hon var pigg. Utslagen var fortfarande kvar, men de var lite mer "bleka". Nu när jag skulle gå ner och natta henne kändes hon mer varm och hennes temp låg på 38,1. Så imån blir det VAB för min del... Undra om det kan vara tredagarsfeber hon åkt på... mycket möjligt. Det återstår att vänta och se. 

Nu blir det Chuck på Netflix med mannen. Stormen verkar komma in senare, men jag hör att det blåser mer nu. Hoppas det blir en "lugn" storm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar