torsdag 22 mars 2012

Vecka 39

Ja, nu går jag in i vecka 39 och vi VET när skrutten kommer!! Det är en ganska konstig känsla, att veta precis vilken dag som ens barn kommer komma till världen. Men jag hade verkligen hoppats på att de skulle lyckas med vändningsförsöket. Men icke. Efter 3 försök gav vi upp och då var jag helt slut, helt otroligt vilken pärs det var och det är inget jag kommer göra om igen om nästa bebis skulle visa sig ligga likadant. Jag kommer inte skriva hur det var mer ingående för jag orkar inte gå igenom det igen... usch och fy. 
Jag säger heller inget mer än att det kommer bli en mars bebis och inte april. Datum kommer vi hålla för oss själva och bara några får veta vilken dag det blir :) Ni andra får vänta tills ni får sms eller tills en uppdatering på facebook kommer!

Har varit hos veterinären nu på morgonen med Sessan. Fick en tid direkt eftersom någon hade gett återbud, så det var bara att dra på sig kläder och rasta Sessan snabbt och iväg. Igår såg jag nämligen att det var lite irriterat där Sessan har opererats. Det började precis likna samma infektion som det var sist så jag kände att jag var tvungen att kolla upp det. Men de sa att hon verkar ha reagerat lite på en av trådknutarna, men att det ändå såg fint ut. Sessan ska ha tratt när hon är själv och på natten veckan ut, men annars tycker de att det såg fint ut. Jag visade ändå det svarta och irritationen innanför det och att det var precis så det började sist, men de sa att hon har säkert slickat lite på det vilket har gjort att hon reagerat lite. Jaja, orolig matte fick ge sig och acceptera att det såg bra ut. Jag är verkligen glad att de sa att det såg bra ut, men jag tycker verkligen att det ser likadant ut som det gjorde sist när alt drog igång och vi har verkligen inte tid med detta! Och jag vill inte att Sessan ska drabbas igen. Men jag får ha koll på det varje dag nu för att se att det blir bättre och inte sämre... 460 riksdaler blev det för besöket. Men vad gör man inte för sina djur?!

Nu har jag stoppat i mig lite frukost, var ju vrålhungrig när vi kom hem eftersom jag inte hann äta innan. Det fick bli mumsig mannagrynsgröt! Det är verkligen jätte gott :) Och om en stund blir det fika och tjöt med bästaste grannen! Får passa på och njuta nu, vi bor ju bara kvar ca 1 månad till och sen flyttar vi. Då har jag inte min goa granne så nära längre :( Men tur att jag är mammaledig sen så jag kan komma och hälsa på ofta!

Här är förresten min vackra bukett som jag fick av min kära man på min födelsedag och vår bröllopsdag! 

Helt underbart fin :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar