torsdag 15 mars 2012

Vecka 38

Ja, idag är jag i vecka 37+0! Alltså räknas jag nu som fullgången, helt otroligt!

"Barnet är ca 48 cm från topp till tå och väger ca 3,2 kg. Barnet betraktas nu som fullgånget och det ökar snabbt i vikt" (Babygruppen, gravid app).

Idag var jag och fikade hos Lina. Vi skulle egentligen ha fikat igår, men på kvällen kände jag mig lite konstig. Jag var dels yr och sen hade jag en konstig känsla i kroppen, det är väldigt svårt att förklara. Så det fick bli vila för mig igår i soffan och så vi tog fikan idag istället :) Jag bakade muffins igår som vi fikade med. Det blev chokladmuffins (som innehåller o'boy, riktigt goda!) och vanliga enkla muffins. 

Chokladmuffins


Vanliga muffins


Smaskens!


Igår gick sladden till datorn sönder. Helt plötsligt så laddade den inte och sen sa Viktor att det kom gnistor från den! Helt galet och farligt! Så Viktor åkte iväg och köpte en ny sladd... och vad de kostar! Gick på 600:- för en sladd! Men vi var ju tvungna att ha en fungerande dator och en ny har vi inte råd med just nu, så det var bara att betala och se glad ut... för vi kan inte stå ut med att inte ha någon dator. No way! Blir att ha med den på tisdag på sjukhuset, för det lär bli en del "dötid" när jag ligger under observation under några timmar. Vi får ta med någon film att titta på helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar