måndag 30 juni 2014

Taket och lite bilder :)

Igår började de att fixa taket här hemma. Eller ja, Viktor hade tagit bort alla pannor på ena sidan när de kom. Så igår fixade de ny papp och lekt på ena sidan av huset. De blev avbrutna av regn 3 gånger (och alla väderappar visade ju uppehåll!)  Så igår var jag och barnen hos mina föräldrar hela dagen, vi har iofs varit där både fredag och lördag också, men i fredags var det mest för att vi fick strömavbrott i åskvädret... 

Idag har jag och barnen varit i Kungsbacka med min mamma. Vi började med att gå runt lite i Kungsbacka innerstad, det är verkligen så fint :) Jag fick faktiskt köpt mig en "kofta" utan knappar (älskar såna!), fick köpt den för lite av mina födelsedagspengar. Perfekt! På Kungsmässan fick jag köpt lite kläder till William. Han saknade bl.a. strumpor och byxor. Så jag fick köpt 2 par byxor och 2 bodys på HM och Minnah fick en så söt t-shirt av mamma. På Kappahl fick William 6 par strumpor och ett par byxor och på Lindex blev det 2 par byxor till :) Nu är han redo för stl 68 ;-) Men jag ska erkänna att det hade räckt med 2 par byxor, inte 5 par som jag köpte, men att handla barnkläder är ju såå kul! Det tvättas en hel del med, så måste ju ha massa i reserv och till mitt försvar - Det finns ju så mycket fint till de små liven också :)

Nu vill William gärna "sitta upp" lite :)

Det blev såklart lite lunch också på Linnéas!

En bild på koftan jag köpte. 
Den har huva och stjärnor på armbågarna :)

Nu sitter Minnah och målar med flaskfärg och William sover, killarna är på taket och jobbar... Å där vaknade William. Ja, han sov iaf 45 minuter ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar