fredag 6 juni 2014

Sömn!

Precis innan William kom så sov Minnah hos oss nästan hela tiden. Hon har haft drömmar och varit sjuk om vartannat sen hon började sova i sitt rum. Det har gjort att hon har sovit hos oss mestadels. Emellanåt har vi lyckats få henne att sova i sitt rum igen, men det har aldrig tagit mer än några dagar så har hon sovit i vår säng igen. Och när hon har sovit i sitt rum, så kan jag räkna på en hand hur många hela nätter hon sovit i sin säng! Inte många med andra ord... Därför trädde jag att det skulle bli svårt nu när William kom. Att hon skulle vilja sova hos oss jämt eftersom hon var han vid det och att William nu också sover i vårt rum. 

Efter några nätter i vår säng fick vi tänka om. Minnah vaknade varje gång jag skulle amma eller byta blöja. Det funkar inte! Då får hon ingen sömn alls, så då flyttade Viktor in i hennes rum. Efter en vecka slutade hennes mardrömmar och hon sov igenom hela natten. Då "flyttade" Viktor tillbaka till mig och William. Sen dess har hon sovit hela nätter!!! Helt otroligt bra! Att det vände bara sådär?! Underbart :) Hon är så stor nu vår lilla tjej :)

Igår ammade William kl 21:15 och vaknade nästa gång kl 3:15! Rekord!! Som tur var valde jag att gå och lägga mig tidigt så jag fick allt några timmar i följd :) Jag hoppas på samma sak i natt, är super tråkig och lägger mig tidigt. Men det är lika bra när jag ändå är trött ;)

Idag var min fina bror och hälsade på oss. Det var så mysigt att bara få sitta och prata om allt, lika enkelt och trevligt som vanligt 💙

Nej nu blir det att släcka lampan. Såhär är det ibland att vara mamma, man är lite tråkig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar