söndag 22 juni 2014

Midsommar

I torsdags fick William jätte ont i magen igen :( Till lunch åt jag och Minnah thaimat som vi köpte med oss hem efter att vi varit iväg. Det var en gryta som innehåller kokosmjölk (vilket inte alls är samma som mjölk har jag förstått). Min lilla prins har haft ont i magen från och till sen dess. Han är såå ledsen och visar verkligen att det är något som inte står rätt till. Han skriker i typ 1 timma innan han lugnar sig igen och han har varit så ledsen 2 gånger om dagen. Emellanåt sover han och ibland är han både supernöjd och väldigt kinkig. Det svänger hej vilt. Det är egentligen först idag vi ser en förbättring, 4 dagar senare :( Jag åt ju kycklingspett med smak av satay, som innehöll kokosmjölk. Och dagen efter blev han också väldigt ledsen och hade ont. Men det var endast den dagen, men då var det ju bara små spett. Den här gången var den en gryta. Så nu tror jag inte att han klarar av kokosmjölk heller :(

På midsommarafton var min fina vän Frida här med sin familj. Det blev en klassisk lunch med allt vad det innebär. Usch för sill dock ;-) Efter den så fick barnen sova en stund och då blev det kaffe för oss vuxna (Viktor fick först gå ut på en promenad med en ledsen William). När barnen vaknade blev det en promenad tillsammans och då plockade vi också lite fina blommor. Sen blev det lek i sandlådan och lite gungning. Efter det blev det grillat, mums! Klockan sprang iväg som vanligt så därför blev det jordgubbar och glass först när barnen lagt sig :) Vi hade en helt underbar dag tillsammans!

Igår så var det planerat att åka till landet där typ halva min släkt skulle vara. William var helt förstörd igår, han var så ledsen :( Så jag trodde inte att vi skulle komma iväg, men efter att han skrikit och vart ledsen 1 timma i två omgångar så kom vi tillslut iväg. Vi hade en jättefin eftermiddag och kväll tillsammans :)





Idag har vi tagit det lugnt. Gick upp lite senare, åt frukost och lekt lite. Minnah skulle sova en stund innan vi skulle åka och handla (trodde vi). Hon låg och ropade mamma, mamma, mamma i typ 25 minuter, med lite mellanrum såklart ;-) Så hon fick komma upp igen, busungen. Jag ångrade mig lite kring handlingen, jag och William är hemma istället. Jag fick diskat upp all disk, så tråkigt, och nu sitter jag här en stund när William tillslut somnade. Egentid, väldigt behövligt idag eftersom jag fick vara uppe lite mer i natt med William. 

Såhär la sig William igårkväll!! Oj, oj,oj... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar