onsdag 4 juni 2014

Bvc och viktnedgång

Idag har jag varit med William på BVC och nu väger han hela 5900 gram och är 59 cm lång! Helt otroligt vad han växer :) Min fina pojke! Nästa gång vi ska dit är det dags för vaccination, då är han 3 månader. 

Jag skulle ha tagit tag i tvätten, men åt lite lunch, eller ja kaffe och macka ;-) och sen vaknade William och ville prata så det har vi gjort! Han pratar och skrattar om vartannat, så härligt! Två kvällar i rad nu har han varit på bra humör och sovit 3 timmar innan han vaknar för en matstund runt 22:30 när jag ska lägga mig. Är det nya rutiner på gång?! Hoppas så innerligt på det :)

Tvätten får jag ta tag i sen när jag hämtat Minnah, hon får allt vara med på ett hörn. Det gillar hon faktiskt :) Har kommit efter med tvätten rejält nu. Det känns som att det ligger tvätt överallt typ, så tråkigt. Men tar jag väl tag i det så ska det nog gå fort. Köpte en ny torkställning på IKEA igår när jag var där med Frida. En som står på höjden liksom, den blir helt perfekt i mitt torkrum i hörnet. Blir ju en hel del barnkläder som tvättas ;-) Då slipper jag ha min andra ställning uppe hela tiden som står i vägen framför mina skåp. Perfekt :)

MULIG Torkställning, 4 plan IKEA Kan användas både inomhus och utomhus. Står stadigt även på ojämna golv eftersom fötterna går att justera.

Med Minnah gick jag upp 15 kg och nu med William gick jag upp 17 kg (gick dock nästan 2 veckor mer med William). Jag vägde mig igen igår och jag har redan gått ner 14,7 kg av de 17 jag gick upp. Och då ska jag säga att jag än så länge har varit värdelös med att röra på mig! De enda promenaderna jag gått typ är till Minnahs förskola fram och tillbaka, och det är ingen lång väg. Tror jag har gått ner så bra dels för att jag ammar, men också för att jag inte äter någon mjölk alls. Men glad är jag i alla fall över att redan gått ner så mycket, men mer ska det bli. Har fortfarande kvar de jädra kilona som jag la på mig när jag och Viktor blev tillsammans. Så helst skulle jag vilja gå ner 10-15 kg till sen. Det är bara att hoppas på att jag klarar av det, vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar