fredag 4 juli 2014

Trött och gnällig mamma

ÄNTLIGEN har Viktor semester. Visst, det är en del kvar att göra på taket, men han kommer ändå vara hemma hela tiden. Den här veckan har faktiskt varit jäkligt tuff. Det har faktiskt känts som att jag har varit ensamstående mamma med allt vad det innebär. Viktor har jobbat med taket varje dag efter jobbet fram till typ 20:30 och hela dagarna på helgerna. Han har varit så trött (vilket är förståeligt) så han har somnat i soffan varje kväll...

Jag har haft barnen hela dagarna och kvällarna fram tills de somnar, är aldrig själv. Minnah testar fortfarande en hel del och har gjort det speciellt lite extra den här veckan. Men jag förstår henne, eftersom jag varit själv med båda barnen, så blir det att William får mer tid när han är vaken. Han vill gärna ha uppmärksamhet, ska bäras på, ammas m.m. Han har inte varit riktigt nöjd alla dagar. Det är inte lätt för henne att förstå och hon har inte haft sin pappa där som kan leka med henne vid de tillfällerna. Det har faktiskt varit väldigt jobbigt. Men taket kan bara Viktor fixa, så det finns liksom ingen lösning. Det kommer bli bra när det är klart. Men jag är verkligen fullkomligt slut. Sover dåligt på nätterna (W ammar mer) och har fullt upp på dagarna och är ALDRIG själv. Det är nog faktiskt det värsta. Kvarten i duschen på kvällen är en riktig favorit. Ingen som kommer inspringandes eller ropar på mig, eller en bebis som gråter eller skriker. Bara jag. Så skönt.

Sen är det ju självklart inte jobbigt hela tiden med barnen, men det finns liksom saker runt omkring som ska fixas också. Dammsuga, laga mat, plocka ur diskmaskinen, tvätta och hänga upp tvätt, amma, byta blöjor och så vidare... haha ja ni fattar ;-) Usch vad jag klagar nu, men denna veckan har faktiskt varit skit. Det är sååå skönt att Viktor har semester nu, 5 långa härliga veckor! Så kan kanske denna mamman få lite mer energi och vara lite gladare också :) Gillar inte alls hur jag har varit denna veckan - schas!!

Mina fina barn! 
Även om mamma är väldigt trött på er ibland, så älskar jag er mest av allt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar