onsdag 28 maj 2014

Onsdag kväll

Då var det redan helg ;-) Minnah har varit på förskolan idag och när jag lämnade henne åkte jag vidare och handlade 2 växter till altanen och lite mer jord. Sen blev det en sväng till Hemköp för att handla lite grejer till morgondagen (vi ska ha lite grillning här tillsammans med min familj och min  mosters familj som kommit ner från Karlstad). Annars har jag bara myst med William idag, han tjötar och tjötar nu vår lille pojk och han LER och "skrattar" för fullt! Helt underbart :) 

När vi hade varit och hämtat Minnah så planterade vi alla blommor som jag köpt. Vi var ute tills Viktor kom hem från jobbet, då gick vi in och gjorde lite pannkakor. Sen stack vi ut igen för då ville Minnah titta när pappa gick med röjsågen och klippte gräset. Jag grejade med lite saker på altanen och i uterummet (som vanligt när det gäller mig, kan aldrig sitta still). Blåsten försvann mer och mer under eftermiddagen, väldigt skönt! Fy farao för blåst!

Jag köpte räkor till mig och Viktor som vi åt förut. Var så himla sugen på det idag :) Sen fick jag en sen Mors dag present. Skulle fått något annat, men det blev inte så men jag är väldigt glad för det jag fick! En kärcher fönsterputs! Hurra! Kunde inte hålla mig utan jag var tvungen att testa (Viktor med såklart) och den är verkligen så grym som alla säger! Inga ränder och inget vatten som man måste torka bort. Så smidigt! Jag kommer verkligen tvätta våra fönster oftare nu, jag har varit gör dålig på att göra det i huset. Men vi har ju såå många fönster och hålla på med vatten, trasa, handduk... Ja allt sånt. Tråkigt! Men nu blir det bättre :)

Imån morgon ska Viktor iväg och golfa. Jag och barnen (jag) ska städa och putsa färdigt fönstren. Nu blir det mer soffhäng innan sängen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar