måndag 30 september 2013

VAB

Ja, idag är jag hemma och vab:ar. Första gången för mig sen Minnah började på förskolan. Hon har varit snorig sen i torsdags, men hon har varit väldigt pigg ändå. Men igår under dagen kom hostan och vi hörde att hon lät lite rosslig i halsen av slem. Men igårkväll när vi gick och la oss efter "Bron" så började hon hosta konstant och få kväljningar av allt slem. Hon var så ledsen stackaren. Hon låg i min famn hela tiden och ville inte alls ligga själv. Så jag satt upp och höll henne så det skulle bli lite lättare för henne. Jag tror att klockan hann bli runt 2 innan hon lyckades somna. Lilla skrutt. Så jag tog beslutet att vi skulle vara hemma idag (självklart), men vi blir nog hemma imån med skulle jag tro. Eller ja, jag måste ju ringa mitt jobb innan kl 13 och den är ju 12.30 nu så det får bli så. Ibland är det så svårt att veta när man redan måste bestämma innan kl 13...

Igår fick jag världens migrän. Efter en natt av knappt någon sömn + en redig förkylning så vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk redan vid 7 när M vaknade. Riktigt segt eftersom vi hade min familj hemma hos oss som sov över efter kräftskivan. Huvudvärken höll i sig och det tog inte lång tid innan illamåendet kom :( Så det var bara att gå och lägga sig igen vid 11... Sen låg jag där till 17 och förflyttade mig bara till soffan. Var tvungen att stoppa i mig fler alvedon. Usch och fy för denna migrän.

Låg och sov med Minnah nu, men det tog inte lång stund innan jag vaknade av att det kittlade i halsen. Så det var bara att gå upp. Nu blir det tv och te med MYCKET honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar