lördag 28 september 2013

Lördag och kräftskiva

I torsdags började jag känna mig risig i kroppen. Fick halsont och började känna mig lite hängig. Detta höll i sig även igår, men som tur var jobbade jag tidigt pass och slutade kl 13 :) Fast vi hade bestämt sen ett tag tillbaka att vi skulle åka till Ullared, kände egentligen inte för det men vi åkte i alla fall.

Blev dock lite besviken på deras utbud. Sist hittade jag knappt några kläder till Minnah. Det fanns inte nu typ heller... Köpte 2 billiga joggingbyxor som jag tänkte kan ligga på förskolan som extrakläder, strumpor, tjocka strumpor, fodrade jeans, 1 t-shirt, 1 kofta, regnvantar, fodrade vantar och 2 mössor. Hade velat ha 1 vinterjacka, men de hade bara i stl 86-92 och det är alldeles för stort för M. De hade en enda vinterjacka i stl 74-80, men den tyckte jag inte var snygg så den köpte vi inte. Får helt enkelt ut och kika här hemma på det. Det fanns inte heller några fleecebyxor, bara en masa fleecetröjor men det har vi redan 3 stycken. Sen hittade vi lite saker till M som hon ska få i julklapp :)

Jag köpte inte så mycket och inte Viktor heller. Fick iaf köpt en del saker till M och det vanliga till hemmet. Men jag hade för lite ork i kroppen för att orka gå igenom hela varuhuset (ingen var nog gladare än Viktor för det). Sen blev det lite papperstallrikar och plastglas till kräftskivan här i kväll. 

Idag mår jag mycket bättre, nu har jag blivit mer snorig. Så skönt! Vi blir 13 personer i kväll + barn så det kommer ju bli mycket roligare när man mår bra. Mamma, pappa, brorsan, syrran och hennes kille ska sova här och då vill man ju inte känna sig helt risig. Har städat huset nu, det såg ut som jag vet inte vad innan. Men vi har hjälpts åt och fixat så nu ser det riktigt fint ut. Nu vågar vi ta hem alla släktingar ;-) Min kusin har fått sitt andra barn, en liten Julia, som vi inte har träffat än. Ska bli super mysigt att få se henne, men jag går så klart hålla mig lite på avstånd nu när jag är förkyld. 

Nej, nu får jag passa på att duscha medan skrutt sover. Ha en super fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar