lördag 21 september 2013

ZzzzZzz

Ja då var det lördag! Idag har vi grejat med lite allt möjligt här hemma. Minnah vaknade vid kvart i 7, hon väcker som vanligt alltid sin mamma. Vi låg kvar och drog oss en stund innan vi alla gick upp. Sen var vi duktiga och åkte och handlade massa mat på Ica Maxi. Så skönt att få ha fyllt upp kyl och frys igen!

Medan M sov middag tittade jag och Viktor på flera avsnitt av Chuck och fikade. När M sedan vaknade dammsög jag övervåningen och grejade i klädkammaren. Det är hemskt vad det där lilla utrymmet alltid lyckas samla på sig en massa saker ;-) Men nu kommer vi i alla fall in igen, perfekt. Minnah fick nog sen så då promenerade jag och hon bort till lekplatsen och lekte. Gillar att det är lite småkyligt i luften, det är så friskt och gott. Medan vi var borta fixade Viktor med trappan ute vid altanen, han har fixat allt förutom de brädor som ska ligga uppe på. Så gött att den trappan snart är klar :) När vi kom tillbaka tog jag tag i nedervåningen och dammsög där med, så nu är det rent och fint. 

Var precis nere och la M. Men hon ville inte alls sova i sin säng idag. Vi fick lägga över henne hos oss igår kväll då hon vaknade och störtgrät :( Det jobbigaste är bara att nu har jag sovit så dåligt flera nätter i rad pga att jag haft så ont i magen och nu sover jag inte alls bra bara för att M sover hos oss och smågråter hela natten. Jag vaknar av det varje gång. Förstår att det är något som inte stämmer med lilla skrutt, men oj vad det känns nu att man inte får sova. Hoppas dock det blir bättre i natt...

Skithockey på tv.... 4-1 till Linköping. Blir nog fler avsnitt av Chuck istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar