söndag 15 september 2013

Sjukt

Viktor började känna sig dålig i onsdagskväll, halsont och snuvig. Och han har bara blivit sämre. Riktigt segt... Igår åt Minnah typ inget mat alls på hela dagen, var lite smått gnällig till och från och sen på eftermiddagen tyckte jag att hon kändes varm. Gick och tog tempen och då hade hon 38,5. Stackar lilla plutt. Hon fick sova i vår säng och jisses vad varm hon var under natten. Hon riktigt kokade! I morse hade hon 38 och nu när jag gick och la henne hade hon bara 37,3 så det verkar ha vänt! Hoppas i alla fall på det :)

Tanken är att jag och M ska sova hos mina föräldrar i natt eftersom mamma ska ha henne i morgon, då får även jag lite närmre till jobbet :) Men vi får se hur hon mår sen och om febern kommer tillbaka. Viktor vet inte om han ska jobba i morgon, det är tveksamt. Hoppas innerligt att jag klarar mig ifrån alla baciller bara, men peppar peppar, jag brukar klara mig :)

Lagade en av mina favoriträtter igår, färsk spenatpasta med lövbiff och gorgonzolasås. MUMS! Annars gjorde vi inte så mycket igår, jag och M åkte och handlade (har undvikt det hela veckan och nu var kylen verkligen helt tom), men annars kändes det som rena sjukstugan här hemma.

Streckkollar på "New Girl", gillar verkligen den serien men har aldrig sett den från början. Men nu går det eftersom de ÄNTLIGEN var här och lagade vår tv i fredags, så nu kunde vi skaffa Netflix. Minnah älskar ju det såklart eftersom de har flera Bamseavsnitt där. Perfekt för henne också att kolla på iPaden när vi vill se på tv:n :)

Har tagit tag i köket som såg ut som värsta bombnedslaget. Sen när M har vaknar blir det en omgång med dammsugaren i hela huset, måste nog moppa lite också... segt när Viktor är dålig och inte kan hjälpa till. Men det får gå ändå.

Ha en trevlig söndag i regnet och blåsten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar