söndag 22 september 2013

Här va det piggt!

Vilken dag! Natten har väl varit sådär, skrutt sov hos oss igen och inte var det så lugnt i natt heller... smågnälligt nästintill hela natten och oroligt. Vår dag startade vid 7 tiden, gosade i sängen och gick upp vid halv 8 tiden. Frukost och tvmys en stund innan jag satte fart. Kände att jag inte fick gjort det jag ville igår, vaska golven. Så det fick bli idag, jäklar vad jag grejade. När jag ändå vaskade hela huset tog jag även tag i toaletterna, handfaten, rören... och sen tänkte jag, innedörrarna var ett tag sedan! Så jag tog dem med OCH ytterdörrarna. Galet, men åh så skönt att få det gjort. Sen ringde jag och pratade med mamma vid 10 och då hade de typ börjat äta frukost. Hihi, ja så hade man det för några år sedan nu. Nu är det hej småbarnsliv! Fast skönt att man hinner fixa så mycket under en hel dag.

Efter att M hade sovit drog vi till Freeport för att titta på höstskor till skrutt. Hittade ett par superfina kängor på Vincent, fanns dock bara i stl 21. Vi mätte Minnahs fot och sen skon och förstod att detta var en sko som hon bara skulle kunna ha fram till årsskiftet. Men sen fick vi reda på att de kostade 99:- och att det var 20% på det. WHAT? Grymt tänkte vi, då kör vi på det... väl hemma sen kom jag på att vi aldrig testade skon, men äsch det funkar ju. Trodde vi... vi fick inte ens på henne skon! Tog upp kardborrebanden till fullo men det hjälpte inte. De var för tajta över vristen. Jaha, bara att åka och lämna tillbaka dem i veckan och leta efter några andra. Där fick vi för att vi glömde testa i all hast.

När vi kom hem blev det middag, lagade Flygande Jacob (utan banan). Det gör mig faktiskt inget att v inte hade banan hemma. Gillar att äta det, men inte i mat! Usch. 

Och nu har jag precis duschat efter en lugn och härlig kvällspromenad, bara jag och musiken. Underbart! Mötte inte en endaste själ ute. Så fridfullt. Nu blir det att vänta in de nya avsnitten av Bron som startar kl 21 på 1:an. Har ni inte sett säsong 1? GÖR DET! Den är grymt bra :)

Imån blir det jobb igen! 7:30-18:30, tjoho! Härligt att komma igång igen efter att ha varit hemma flera dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar