lördag 7 september 2013

Underbara helg

Ja nu var det åter helg igen och det med ett helt underbart väder! Så varför inte blogga lite? ;-) 

Vad har vi haft för oss? Ja, jag har ju jobbat hela veckan, men hade min bästa vecka nu eftersom jag slutade tidigt igår. Underbart med tidig fredag! Mina föräldrar kom tidigt till oss igår, vid 3 tiden. Vi var ute i trädgården och plockade bland annat lite plommon och äpplen från våra fruktträd. Det är helt galet vad mycket frukt det är i år. Viktor har redan fått slänga 4 stora grenar som gått sönder på ett av våra plommonträd för att det var så mycket plommon på. Det blev för tungt helt enkelt. Gott med egen frukt är det i alla fall och Minnah älskar verkligen plommon :)

Vi grillade och åt faktiskt ute, det var ju underbart väder! Sen tog vi kaffe/te med äpplekaka och äpple/kanel glass som mamma fixat. Det var nog faktiskt den godaste äpplekaka jag ätit! Fantastiskt god. Sen blev det fotboll och godis på kvällen. En väldigt bra dag helt enkelt :)

Idag har vi tagit det lugnt, vi åt lite frukost och sen gick vi till blomsteraffären och handlade en grön växt och kruka till Minnahs rum. Det blev väldigt bra. Nu känns det lite bättre igen i hennes rum, växter måste man ju ha!

Tänker varje dag på hur stor vår lilla tjej har blivit. Hon är så duktig på precis allt! Pratar hela tiden, äter så duktigt själv med både gaffel och sked, så kavat i hela sitt sätt att vara. Helt otroligt att hon snart är 1,5 år. Vart tog tiden vägen liksom? Hon är verkligen helt fantastisk. Och sen älskar hon att vara på förskolan, så skönt att se att hon trivs så bra. Men jag hoppas verkligen att hon kommer sova bättre där snart. Känner att de lägger de små lite sent så hon hinner inte få sina 2 timmar innan de ska upp igen. det har resulterat i att när jag hämtar henne vid 14 så vill hon sova igen när vi kommit hem och när Viktor hämtar vid 16:30 så är hon trött och grinig. Lilla skrutt. Men som sagt, hoppas att det blir bättre snart igen för hon är verkligen beroende av att få bra sömn på dagen.

Nu blir det fix och pill medan skrutt sover, sen blir det mellis ute och massa bus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar