måndag 26 augusti 2013

Hemma idag

Igår började dagen bra. Skrutt gav oss sovmorgon till 8, väldigt tacksamt när vi kom hem sent kvällen innan från bröllopet. Vi gick upp och åt frukost, mös i värmen på altanen och sen blev det lunchdags för Minnah. Sen ville hon inte sova, hon bara grät och pillade i munnen. Dessa tänder... Vi fick gå upp en stund för att lugna henne och då låg hon gott i min famn.

Sen sa det bara pang och så kom huvudvärk och illamående. Sen blev det bara värre och värre så jag gick ner och la mig i sängen tillsammans med Minnah. Och sen låg jag där större delen av dagen. Jävla migrän. Viktor och Minnah åkte iväg och handlade och då gick jag upp och hjälpte till att se efter vad som skulle inhandlas, men jag fick fort lägga mig i soffan för jag blev genast sämre igen när jag stod upp och gick :( Där låg jag sedan parkerad till kl 21, sedan förflyttade jag mig bara ner till sängen igen. Eftersom jag inte mådde bättre kände jag att det var lika bra att ringa in sig sjuk. Och det känner jag nu var ett väldigt bra val. Huvudet gör fortfarande ont och är alldeles "ömt" av all värk igår och illamåendet är bättre, men kommer sakta tillbaka så fort jag reser mig upp. Fy satan.

Så idag blir det säng- och soffhäng för min del. Viktor är och lämnar Minnah på förskolan, hon har varit borta i en vecka nu så det ska bli spännande att se hur hon reagerar på att komma dit idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar