måndag 26 november 2012

Måndag och date med mamma

 Sov väldigt dåligt inatt, vaknade till och från och hörde hur regnet smattrade mot fönstret. Då var det skönt att somna om igen :)  Jag sover väldigt dåligt ibland, och just nu är jag i en sån period. M ville upp vid 6:15 idag, så vi gick upp och gjorde välling och väntade in Morrongänget. Sen gick vi ut i regnet med Sessan vid 8 så att M kunde sova sin första vila för dagen.

Vi åkte hem till mamma/mormor vid 10 och lämnade av Sessan. Så åkte vi till Ikea för lite shopping. Handlade 3 nya taklampor och bytte ut en kökslucka som var trasig. Sen fick en amaryllis bland annat följa med hem och lite annat smått och gott. Åkte sedan hem till mamma och gick ut med Sessan och nattade en VÄLDIGT trött M (vyssade henne och hon somnade på 3 sekunder typ), sen åkte jag vidare till Sisjön och handlade hundmat till Sessan och en ny dörrmatta till oss på Rusta. Sen bar det hem till mamma igen och en efterlängtad kopp kaffe. Det är riktigt mysigt med måndagsdejter med kära mamma. Så mysigt att hon är ledig på måndagar så att vi kan umgås :)

Kom hem vid 16 tiden och möttes upp av V som hade kommit hem. Han la in massa skit i släpet, gött att bli av med det ;-) Sen gjorde vi middag och sen gick jag en promenad med mina tjejer medan pappa snickrade vidare hemma. 

En händelserik, men en bra dag. Tråkigt bara med det dystra vädret... Imån ska vi hem till Lene och O en stund, myspys!

Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar