torsdag 29 november 2012

8 månader

Nu sover M gott ute i vagnen, i kylan. Men jag gillar att det har blivit kallt. Marken blir mycket hårdare och all lera fryser, väldigt skönt :) Har gärna lite kallare och så får gärna solen titta fram också!

När M har vaknat ska hon först få lite yoghurt, sen ska vi åka iväg och handla lite. Jag ska bl.a. Fixa vitmossa till vår adventsljusstake. Handlar nog också lite mat när jag ändå är ute och åker, behöver komplettera med lite saker. Smiter kanske in på systemet också för mitt vin är slut... Men viktigast av allt är att jag måste hem till mor och far för att hämta maskinen som hjälper till att lossa bultarna på däcken. Viktor fick inte loss en enda en igår och då kom vi på att vi bytte däcken i våras med pappas maskin och den har antagligen dratt åt bultarna rejält (vilket iofs är väldigt bra). Sen kommer vi nog styra vår kos hemåt, fast blir nog kanske att jag och M äter lunch hos mamma när vi ändå är där.

Idag är vår älskade tös hela 8 månader gammal! Vart tar tiden vägen?! Igår började hon prata med ett nytt ljud. Lät typ som : ba ba ba ba... Om ni fattar ;-) Så söt! Åh älskade vän vad vi ÄLSKAR dig! Ni som inte har barn kommer att förstå när ni får egna barn. Man älskar sin man, men ens kärlek till sitt barn är helt makalöst stort. Det är en sån lycka att få vara förälder! Svårt och jobbigt ibland såklart, men det hör till :)

Du är vårt allt älskade skrutt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar