onsdag 28 november 2012

Händelserik dag

Oj, oj, oj vad jag har grejat och donat idag. Är faktiskt riktigt nöjd med mig själv :) Vår dag startade klockan kvart i 7, vi gick upp och fixade välling till M och gott te och gröt till mig. Sedan satt vi och bara mös i soffan i vanlig ordning till Morrongänget. När det sedan var dags för M att sova, gick vi ut samtidigt med Sessan så M kunde sova gott i vagnen. SEN satte mamma Alexandra igång för fullt. Började med att dammsuga upp allt slipdamm på nedervåningen och på övervåningen. Sen fick moppen komma fram och göra golvet extra fint och rent (får nog bli några vändor med den för att man ska få bort allt damm). Luktar gott gör det också :) Sen en stund därefter vaknade lilla skrutt och då lekte vi lite innan det var dags för lunch.

Jag gjorde korvstroganoff i söndags och gjorde då också mat till M. Jag kan väl säga att den fick ett ganska lågt betyg eftersom hon rös vid varje sked och fick kväljningar om vartannat... jahopp. Det var bara att slänga det hon hade i sin tallrik, men jag frös in resten för att testa en annan dag. Och det gjorde jag idag och det var...SUCCÉ! Jag fattade ingenting, men jag blev super glad att hon tyckte om min mat såklart :) 

Efter lunch blev det bad för M och sen åkte tomteklänning och luva på. Skulle försöka ta lite julkort, jag hoppas att något blev bra... Tog fram 2 julstjärnor till kontoret och vårt provisoriska vardagsrum, blev riktigt mysigt. Sen blev det mellis, yoghurt med banan och sen blev det en efterlängtad promenad för oss alla. När jag kom tillbaka sov M vidare och jag passade på att tvätta alla fönster. Oj vad skitna de var efter allt slipdamm invändigt och av all blåst och regn utvändigt! Usch. Gjorde även rent entrédörren... 

ZzZzzzz... Nu är jag trött, men väldigt nöjd med mig själv :) Toaletterna får vänta till imorgon, dem orkar jag inte idag.

Nu kom mannen hem, men han stack ut direkt för att byta däck på bilen. Kan vara bra att ha vinterdäck nu när det blir kallare så jag kan ta mig någonstans ;-)

Usch vilket inlägg det blev idag... jaja.

Ha en fin lill-lördag. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar