fredag 31 januari 2014

Ledigt

Ja idag var första dagen på min ledighet. Väldigt skönt att slippa ställa klockan och få sova tills skrutt vaknar. Sista jobbdagen var igår och den kunde absolut ha slutat bättre, men men, bara att släppa det nu och njuta av att vara hemma. 

Idag har jag försökt städa, men det är inte så lätt när man är hemma med en liten och busig tjej ;-) Jag städar och Minnah plockar fram. Men fick i alla fall dammsugit och plockat undan lite kläder och andra saker som låg lite överallt (som vanligt). Förmiddagen var väldigt bra, men nu på eftermiddagen känner jag att mitt tålamod inte har varit på topp. Minnah har varit gnällig till och från och vill inte gärna äta varken lunch eller middag. Och hon behöver verkligen äta, speciellt efter att ha varit sjuk nästan hela hösten och efter magsjukan nu på slutet. Men det går liksom inte att tvinga henne... får väl bara hoppas att det vänder snart.

Nu har vi lagt Minnah så nu ska vi snart äta lite goda kamben från Sofinas! De är såå goda där :) Vi tog barbecuesmak som vanligt, eftersom det är den som är klart godast ;-) 

Imån blir det tjejmiddag hos Sandra tillsammans med Linda. Det blir god mat med massa tjejsnack, UTAN barn. Det ska bli riktigt mysigt faktiskt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar