måndag 6 januari 2014

Softdag

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Trodde M skulle vakna tidigt eftersom hon bara sov 1 timma igår på vilan och så gick hon och la sig kl 19. Men hon vaknade 7:30 :) Visst vi ställde ingen klocka, men vi trodde faktiskt att hon skulle vakna tidigare ;-) Vi tyckte så klart ändå att det var väldigt skönt att sova ut, men frågan är hur pigga vi är i morgon när klockan ringer 5:40?! Sover M när klockan ringer tar vi upp henne vid 6 istället. Det är Viktor som ska lämna henne imån vid 6:30 och jag åker mot jobbet vid 6:10. Nu har jag endast 18 arbetsdagar kvar innan jag går hem på graviditetspenning, så skönt!! Kommer dock bli mycket på jobbet då jag bl.a. ska ha 8 utvecklingssamtal innan jag slutar. Sen är det alltid mycket annat som ska fixas när man ska vara borta så länge som jag ska. Satsar på att vara hemma i 1,5 år denna gången med, så i så fall kommer jag tillbaka till jobbet igen hösten 2015 :) 

När M låg och sov idag åkte jag till Maxi och handlade lite mat och annat smått. Var bl.a. tvungen att köpa en ny Miniderm på apoteket, vi hittar inte den vi har. Den är verkligen bara puts väck och det konstiga är att jag såg den för bara några dagar sedan... men den kommer väl fram :) När jag ändå hade lite egentid på Maxi gick jag och tittade lite på bebiskläder. Ica har faktiskt väldigt fina kläder till barn. Fick köpt en väldigt fin filt och 2 bodys med tillhörande mössa, det kommer Lillebror bli jätte fin i :)

Nu har jag precis använt min lamineringsmaskin för första gången. Har äntligen fått köpt en (har velat ha en sådan väldigt länge :) Det första jag fixade nu var mina lappar till tvätten. Har 4 lådor nere i tvättstugan oh där har jag märkt upp 40° mörk, 40° ljus, 60° mörk och 60° ljus. Men Minnah har varit där och pillat bort och skrynklat ihop dem ;-) Nu är de nya lapparna laminerade och redo att sättas upp! Ska så klart tillägga att jag gjort detta för att min man inte ska ha några ursäkter att han inte kan tvätta och sortera. Funkar jätte bra! Nu kommer han inte undan ;-) Tänkte att jag ska fixa lite bilder till M:s lådor i lekrummet, allt för att det ska bli enkelt att se vad lådorna innehåller och var varje sak ska ligga. Detta är absolut en arbetsskada, men roligt ;-)

Nu blir det en dusch och sen lite fix här hemma. Ska försöka komma i säng i bra tid så jag hinner bli lite trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar