söndag 5 januari 2014

Charmtroll

Idag har det återigen varit en toppendag! Sovmorgon till 8:30 och sen tog vi det lugnt och myste framför tv:n tills vi fick besök :) Idag kom våra vänner från Hällingsjö till oss! Lina, Johan och lille Elias och Louise, Martin och deras lilla Agnes. Äntligen fick vi ihop ett besök mellan våra barns sjukdomar ;-) Det är inte lätt ibland! Det blir alltid lika trevligt när vi ses :) Eftersom vi alla har barn blir det självklart mycket prat om våra godingar. Det verkar som att både L & L ska vara hemma ett tag till, så då får jag ännu fler att umgås med när Lillebror kommer! Har på känn att det inte kommer bli några som helst problem att boka in dagarna när jag går hemma ;-) 

M var så söt idag när jag skulle lägga henne! Hon brukar alltid gå eller springa till sitt rum när hon ska sova, men idag pratade hon på och sa samma sak hela tiden (utan att mamma fattade ett skvatt). Drog ner hennes rullgardiner och hon fortsatte att prata på. Tillslut bad jag henne visa vad det var hon ville... då sprang hon till vårt rum och pekade på sängen. 
-Vill du sova här? 
-JA! svarar hon klart och tydligt :)
Så gick jag tillbaka och ställde mig utanför hennes rum, men hon stod kvar i vårt och pekade bestämt mot sängen. Efter att ha försökt övertala henne i kanske 3 minuter föll jag för hennes charm (som vanligt). Vilken lycka det var när jag tog av överkastet på vår säng. Haha lilla gullunge!

Nu sitter jag med fotbad framför JVM finalen. Inte dumt alls :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar